Jag vill inte dö - inte än
Hej, mina vänner säger att jag gått ner i vikt och att jag borde börja äta, men vill inte! Jag kommer bli jätte tjock!!! Jag har precis nått mitt mål och satt ett nytt.
Målet jag nått: X kg
Målet jag satt: X kg
---------------------
Mina vänner reagerar men jag gör inget, jag har ständigt ont i huvudet och min kropp orkar snart inte bära mig längre. Jag är svag, jätte svag, farligt svag....
HJÄLP!!
Jag vill inte dö, inte än!
Hon.. :(

BUP svarar:
Hej
Jag tycker att du skall lyssna på dina vänner. Det verkar som om de är beredda att acceptera dig som du är, eftersom de ber dig börja äta. Tänk om du kunde vara samma goda vän till dig själv som de är till dig!
Det som förvånar mig är att det är dina kompisar som reagerar och inga vuxna i din omgivning. Om du är så medtagen som du beskriver och har tappat så många kilon borde till exempel dina föräldrar eller någon lärare reagerat.
Du måste börja äta igen - annars svälter du ihjäl. Skulle gissa att du behöver hjälp av vuxna för att få ordning på ditt ätande. Målet att väga X kg krockar med målet att inte dö.
Prata med någon vuxen du har förtroende för. Ju längre du svälter, dess längre är vägen tillbaks till ett vanligt liv.