Känner mig väldigt nedstämd varje dag
Jag känner mig väldigt nedstämd varje dag. Jag kan börja gråta utan någon anledning. Jag känner mig äcklig och ful och att ingen skulle sakna mig om jag försvann även fast jag vet att de inte är så.. Men jag behöver någon att prata med men vet inte vem.. Snälla hjälp.. Vem kan jag prata med?😭
Belle

BUP svarar:
Hej Belle!
Det är en bra ide´att vända sig till någon att tala med  när man känner sig som du gör nu.
Du skriver inte något om varför du tror att du mår så här. Ifall något hemma, i skolan eller i förhållande till kamrater är svårt. Det verkar av ditt brev som du inte själv ser någon anledning.
Det kan vara något som du inte själv förstått ännu och som kan bli tydligare när du talar med någon.
Du kan vända dig till skolkurator, ungdomsmottagning eller första linjens barnpsykiatri på vårdcentral.
Det kan också vara något i kroppen som är i olag och som behöver ordnas till. På vårdcentralen kan de bedöma om du behöver ta några prover. Detta kan du också vända dig till skolsköterskan om.
Och vet dina föräldrar om hur du mår? Om du berättar för dem kan de också få möjlighet att stödja dig.
Vänta inte!