Kan inte prata med någon
Jag var med om två sexuella övergrepp för ca 1/2 år sen. Jag kan inte sluta spela upp allt i mitt huvud om och om igen, jag har svårt att sova och allt jag gör på dagarna förstörs. Jag kan inte sluta gråta när jag är ensam, oftast vill jag inte ens vara i livet mer.  När min mamma fick höra om det trodde hon inte på mig och sa att jag bara hade hittat på allt för att slippa göra ett prov. Nu kan jag inte prata med någon, inte ens kompisar för jag är rädd att bli sårad av att de inte tror på vad jag säger. Jag mår dåligt, vad gör jag nu?
Elvis

BUP svarar:
Hej Elvis!
Vad bra att du skriver till oss. Min första reaktion på ditt brev är att du behöver hjälp för att må bättre. Din beskrivning av hur du mår låter precis så som reaktionen efter övergrepp kan vara. Att övergreppen spelas upp i huvudet eller att man ständigt återkommer till det i tankarna är vanligt.
Det viktiga för dig nu är att veta att det finns hjälp för att kunna hantera detta och för att kunna må bättre.
Det är väldigt tråkigt att din mamma inte tror på dig, för du behöver verkligen stöd från din omgivning. Kanske din mammas reaktion beror på att hon blev så rädd och inte vill att det vara sant och därför skyddar sig själv genom att förneka och inte tro på dig. Hur som, din mammas reaktion hjälper inte dig - snarare tvärt om. Jag förstår att hennes reaktion gör det svårt att berätta för andra.
Jag tror att en bra början för dig kan vara att du vänder dig till ungdomsmottagningen, där du bor, (umo.se) På ungdomsmottagningen är man van med att träffa ungdomar som varit med om liknande händelser som du. Jag vet ju inte på vilket sätt du varit utsatt, men det viktiga just nu är inte hur och av vem utan att du får hjälp med hur du mår.
Det finns bra hjälp att få så tveka, inte sök hjälp det är du värd.