Mina föräldrar slår mig nästan varje dag
Hej. Jag är en 13 årig tjej. Jag mår så jäkla dåligt hemma och i skolan. Mina föreldrar slår mig nästan varje dag. I skolan jag blev mobbad i har mina föreldrar tvingat mig att gå tbx till. Och jag har skolkat mer en 5 gngr. Men jag tänker på mina betyg o allt. Så vill verkligen int skolka varje dag. Jag vill gå på en skola som heter XX där alla mina vänner går på. Som sagt så tror int mina föreldrar att jag blir mobbad! De säger alltid såhär "det finns inget som heter mobbning" jag fattar bah int att de gjör så mot mig. Jag skär mig o har självmordstankar. Jag vill int bo kvar hemma! Sen har jag rymt en dag o då letade polisen efter mig o så. Och alla mina vänner skickade t mig. Vart är du? Sen blev jag själv fett orolig så jag ringde pappa o han hämtade mig. Men jag önskar att jag int gjort de.De spottar och skriker på mig 24/7! Jag har pratat med skolsystern som sa t mig att hon har tystnadsplikt. Men sen hon gick o snitchade allt t mina föreldrar! Så jag pratar aldrig med hne mer. Och har alltid PANIKÅNGEST när jag ska t skolan. Jag vill bah spy. Och försvinna. Jag vill int ha de såhär mer! Sen har jag slöja på mig och vill INTE ha den. Men dem tvingar mig t döds att han på mig den t jag dör. Jag har alltid luva på mig när jag går ut och så. Men jag känner mig ful i den och tkr att jag är fett ful i den. Jag vill bah visa mitt hår liksom. Jag bryr mig int om min religon så mkt! Jag vill ha på mig de jag trivs med! De MESTA jag vill gjöra är att ta av mig slöjan o känna mig bekväm med mig själv o när jah går till skolan. Sen har mina föräldrar knivhotat mig och låst in mig på mitt rum i 8 timmar! Och jag fick ingen luft typ! Jag svälte i hjäl mig osv. Jag vill VERKLIGEN ha hjälp. Och de mesta som jag sagt är att ta av mig slöjan. För jag vill verkligen int ha på mig den. Och jag vill känna mig bekväm när jag går ut. //Sara
sara mår dåligt.

BUP svarar:
Hej Sara
Tråkigt att det blev som det blev med skolsyster. Om du berättade att du blev slagen hemma borde hon ha gjort en orosanmälan till socialtjänsten. Du borde ha fått hjälp av dem, eftersom det är förbjudet att slå barn i Sverige.
Du kan förstås försöka komma i kontakt med Socialtjänsten själv även om det kanske inte är så enkelt för dig. Jag skulle önska att du fick hjälp av någon vuxen eftersom du blir så ensam annars.
Kanske du kan ringa BRIS eller Tjejjouren och fråga hur du skall göra. BRIS kan ju inte ”snitcha” eftersom man ringer dit anonymt. Kanske det finns någon annan vuxen som kan hjälpa dig att få de rätta kontakterna.
När det gäller de här konflikterna som du och dina föräldrar har om slöjan, skolval och annat, är det något som man måste lösa på annat sätt än med våld. Eftersom du tvingas bära en slöja du inte vill ha, gissar jag att dina föräldrar har annan kulturell bakgrund och kommer från något annat land.
Det här som du beskriver är vanligt i familjer där föräldrarna har en annan bakgrund än barnen som är födda i Sverige.
Jag tror att man behöver hjälp av andra för att lösa det så att man inte hamnar i våldsamheter.