Orkar ingenting längre
Hej... jag vet inte om jag orkar med det här längre. Allt känns bara så meningslöst och jag mår bara bra när jag är ensam. Men samtidigt är det då som min självdestruktivitet kommer fram. Jag har varken energi att leva eller dö och det känns som att jag står stilla i tiden. Jag orkar ingenting längre. Jag orkar inte ta hand om mig själv. Hjälp mig! Jag vill vara glad igen.
There Is A Light That Never Goes Out

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver en stark nedstämdhet och orkeslöshet. Har det hänt dig något som varit svårt och som du inte berättar om i ditt brev?  Det kan också vara något i kroppen som inte är i sin ordning som blodbrist, sköldkörtelvärden eller annat. Då behöver du göra en kroppslig läkarundersökning.
Det här behöver du få hjälp med. Vet dina föräldrar om hur du mår? Om de inte vet så behöver du berätta för dem så de får möjlighet att ge dig stöd.
Men du behöver också tala med någon professionell vuxen. Du kan vända dig till skolsköterska, skolkurator, ungdomsmottagning eller första linjens barn- och ungdomspsykiatri på en vårdcentral.
Vänta inte!