Isolerat mig hemma
Hej!
Asså detta låter säkert jättekonstigt o så men jag typ tänker på småsaker alldeles för mycket, nästan så att jag glömmer av det viktiga... Jag börjar svettas och få typ feber när jag börjar tänka på något som jag tycker är ''dumt''. Jag har ''börjat lämna'' sociala medier för jag antar att det är det som gör mig så nedstämd, isolerad, panikslagen..
Ja juste, jag har inte heller så bra kontakt med mina föräldrar. De förstår mig liksom inte, eller aa, jag vill typ inte prata ''serious talk'' med de för jag vet typ redan innan jag ens sätter mig ner med de så kommer de inte fatta något. Ingen fattar inte vad jag går igenom.. Å jag vill heller inte gå till skolkuratorn. Jag har börjat isolerat mig hemma, sitter nästan bara framför datorn.
Mitt ''problem'' har varat enda sen typ.. Jag kom in i puberteten.. Mina vänner klagar över hur jag har börjat bli mer ''våldsam''. Ele asså jag e ju inte våldsam, jag slåss inte men jag gör typ busiga saker och saker som irriterar andra. Jag vill säga stopp men kroppen lyssnar inte! Kan bli hur ledsen, deppig, sur på typ en sekund... Klarar snart inte av detta mer. Jag känner att detta kommer inte gå... Vill bara spola tillbaka tiden när jag va liten och inte brydde mig om hur jag såg ut eller tänkte på. ||  Är det fel på mig eller vad händer? Vart kan jag få hjälp anonymt? Behöver mina föräldrar veta? ||
Denna fråga e säkert jätteförvirrande och så... Men jag behöver hjälp, för det går ba inte..

BUP svarar:
Hej!
Nä, jag tycker nog inte att dit brev är jätteförvirrat men det är många trådar som jag gärna skulle vilja fråga dig vidare kring.
Tråkigt att du inte hittat något annat som är bra för dig nu när du var så klok att sluta med sociala medier. Jag tror att skulle behöva fylla ditt liv med andra typer av mänskliga kontakter så du minskar din isolering. Jag gissar att isoleringen bara ökar på tankarna på de här småsakerna som får dig att må dåligt. Tråkigt att du heller inte har stöd av dina föräldrar. Jag tror att du behöver dem nu.
Som svar på frågan vart du kan vända dig anonymt vill jag tipsa dig om Tjejzonen. Ett ställe dit man kan vända sig för att chatta och prata anonymt. Kanske du kan få hjälp att få ordning på dina tankar så du bättre klarar av dit liv.
Önskar dig det bästa!