Tiden på psyket var bästa tiden i mitt liv
Jag känner inte mig trygg hemma har aldrig gjort det , pågrund av våld i hemmet men min pappa är borta nu och när jag väl trodde att allt skulle bli lungt känner jag mig inte trygg jag blir hotad av att bli utkastad av min mamma och nerdvederad och hon slänger ut sig komentaret som gör mig sårad vad ska jag göra ?  Behöver hjälp har redan varit inne på pyket i en månad och det va det bästa tiden i mitt liv
Ana

BUP svarar:
Hej Ana!
Starkt av dig att orka skriva hit till BUP.se i det läge du är! Det är inte rimligt du ska behöva leva i en så otrygg hemsituation. Då dina föräldrar inte kan ge dig det stöd och den trygghet du behöver så måste du få hjälp från andra vuxna.
Du berättar att psykiatrin har hjälpt dig tidigare och jag undrar då om det är någon på den kliniken som du kan kontakta för att få ytterligare hjälp eller få råd om var du kan vända dig för att få den bästa hjälpen nu. På den psykiatriska kliniken där du var inlagd känner de ju dig bra och bör kunna ge hjälp eller råd.
Du kanske också haft andra kontakter som tidigare gett dig stöd och hjälp, Har du kanske haft kontakt med socialtjänsten eller någon BUP-mottagning. I så fall kan det också vara någon där som du kunde ta kontakt med igen för att få hjälp med hur du ska gå vidare i livet.
Hoppas du hittar fram till den hjälp du så väl behöver!