Fick inte hjälpen jag behövde
Skrev ut min själv för jag inte fick hjälpen jag behövde för snart ett år sen. Men mår fortfarande inte bra och vågar inte komma tillbaka och söka hjälp för vill inte visa svaghet för mina psykologer.
Så kan de va

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker att du i två meningar på ett bra sätt både fångar problemet och lösningen på detta. Om du inte vågar visa din svaghet blir det svårt att hjälpa dig. Det är nog just det du behöver stöttning och hjälp med. De som kommer till BUP för hjälp behöver nog inte lösning på problem i första hand. De behöver hjälp för att kunna hjälpa sig själva att hitta svaret. Samtalsbehandling är en fråga om samarbete där vi i bästa fall kan vara de som hjälper dig att lösa dina problem, inte göra det åt dig. För att det skall vara möjligt behövs förtroende från dig.
Hur kommer det sig att det är svårt för dig att visa dig svag? Hur konstigt det än låter, kanske ditt sätt att visa styrka kan vara att ta fram din svaghet och lägga den på bordet.
Jag tycker att du skall göra ett nytt försök. Du kan ju alltid börja med att berätta hur svårt det är för dig att vara öppen och berätta fritt hur du har det. Om du inte klarar av att berätta utan att visa dina brister, blir det svårt att förstå och hjälpa dig. Jag lovar, ingen kommer att tycka att du är svag om du söker stöd.
Så fatta mod och ring!