Hur allvarligt måste det vara för att bli inlagd?
Hej!
Jo jag undrar hur allvarligt måste det vara så att man blir inlagd? Har försökt ta mitt liv 8 gånger under en och samma månad och har också självmordsplaner. Jag hör saker, hallucinerar och kan liksom inte kontrollera mig själv. Jag svälter mig själv då jag äter mycket och sedan får mig själv till att liksom "spy" ut det och mer. Jag får ångest när jag känner mig mätt och jag skär mig. Snälla hjälp, vill dö men inte orsaka smärta för nära.
(Obs, när jag säger inlagd så menar jag överlag då vi bor väldigt långt bort från närmaste mottagning)
Natasia

BUP svarar:
Hej Natasia
Det låter som du har det väldigt jobbigt just nu.  Jag tycker att du ska börja med att tala med någon om detta. Kan dina föräldrar stödja dig? Tillsammans med dem kan ni kontakta BUP fastän ni bor långt ifrån närmaste mottagning. På BUPmottagningen gör man  då en bedömning av om du behöver läggas in. Du kan också vända dig till skolkurator eller skolsyster som kan hjälpa dig vidare  med att tala med dina föräldrar och förmedla kontakt med BUP.
Du kan också ringa anonymt till BRIS telefonnummer 116 111 och där få möjlighet att diskutera situationen och hur du ska gå vidare för att få hjälp.
Vänta inte!