Ensamheten äter upp mig
Hej! Jag är en 16 årig kille som går första året i gymnasiet. Jag ska gå rätt på sak. Ensamheten äter upp mig. Under några år har jag förstått att jag inte är som alla andra. Jag gillar killar och tjejer. Det är en hemlighet för mig men jag har delat med mig av den till många av mina närmaste vänner. Det är ingen som har sagt något utan har bara gått vidare (vilket jag vill). Jag jobbar väldigt mycket och tränar 6 ggr i veckan. Jag vill se bra ut och må bra, ovh för det mesta mår jag bra. Jag känner mig bara så extremt ensam, dels för att jag känner att ingen kommer någonsin tycka om mig på det sättet och jag har nästan ingen ledig tid. Samt att jag är väldigt confused runt min sexuella läggning.
Mina ledsna tankar kommer på kvällarna då jag ligger i min säng och lyssnar på musik. Jag vill inte vara ledsen och jag vill gärna prata med någon. Jag kan inte prata med någon på min skola pga speciella saker. Jag vet bara inte vad jag ska göra. Jag vill bara vara lycklig och känna mig älskad.
/o
O

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Jag tror inte din läggning behöver innebära några som helst begränsningar för dig att leva lycklig och bli älskad. Ingen sexuell läggning behöver innebära ensamhet och att man inte kan älska någon och bli älskad tillbaka. Vad får dig att tänka så?
Men visst blir det svårt när man inte är som alla andra. Det kan finnas hinder att prata om sina tankar och erfarenheter och svårt att veta hur man ska göra. Det är lätt att känna sig villrådig och jag förstår att det finns många frågor du skulle behöva prata med någon om.
Du skulle kunna ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor. På deras hemsida finns också en del berättelser om bisexuella som vara intressant för dig att läsa.
Var rädd om dig!