Mår dåligt konstant
Hej! Jag tog studenten i år och nu mår jag dåligt konstant. Kan aldrig sova, och har ångest HELA tiden. Minns inte ens hur det känns att må bra... Vad fan ska jag göra?? ååååååååååååååå vill gråta
jess

BUP svarar:
Hej!
Tack för dina rader. Du skriver inte något om hur ditt liv ser ut nu. Det kan vara en jobbig tid när skolan är slut och man ska försöka hitta vad man ska göra nu. Ska man jobba och med vad? Ska man plugga vidare och i så fall med vad?
Det kan vara svårt att veta vad man vill. Skolan har tidigare gett en struktur och ordning i tillvaron som man nu inte längre har och som man kan sakna. Och man kan sakna den samvaro med jämnåriga som alltid fanns i skolan.
Jag tycker du ska ta kontakt med din vårdcentral och tala om hur du mår. De kan hänvisa dig till någon att tala med om din situation och ni kan diskutera eventuell medicinering.
Dröj inte med att söka hjälp!