Jag blir även slagen
Hej! Jag har varit depprimerad i snart 3 år nu (e tolv snart) och allt blir bara värre, jag trycker in saxar i handleden och har skärt mig. Anledningar är att jag blir kallad elaka saker som bl.a. Leb, Hora, Fittunge osv. Allt börja med att jag skrev på insta: ``Nu äntligen kommer jag ut med det, jag gillar tjejer också!! :)´´ Det var bara positiv respons i en månad ungefär men när en nu tjej börjar så säger hon ``E hon den där jävla lebben eller??´´ Och alla, jag menar verkligen alla kallar mig Jävla Leb eller viskar leb när jag går förbi. Jag blir även slagen men inte lika ofta men det kan sluta illa. En gång fick jag åka till sjukhus och när jag vaknade sa de ``Du ramlade hörde jag´´ Jag misslyckas varje gång jag gör självmordsförsök ASSÅ FUCK MY LIFE
DeppJävel som e ful

BUP svarar:
Hej!
Det är uppenbart att du är utsatt för regelrätt mobbning på flera plan och på flera sätt: personligen, via nätet. psykiskt och fysiskt. Det är en fullständig ohållbar situation du befinner dig i.
Men utvägen är inte att du låter ditt liv bli förstört och du skadar dig själv. Du ska på intet sätt låta dig "besegras" av mobbarna. Du behöver ta hjälp av vuxna, det behöver alla som är utsatta för mobbning - även vuxna behöver ta hjälp av varandra.
Du skriver inte rakt ut men jag förstår det ändå så att mobbningen pågår också i skolan. Jag tycker att det första steget är att du omgående går till skolkuratorn eller skolsköterskan, eller en lärare du har förtroende för eller till och med rektorn kan man direkt vända sig till. Det är skolans skyldighet att ge dig skydd i första hand mot mobbningen som sker i skolan.
Mobbningen är ett allvarligt brott. Det är allvarligt just för att den kan leda till sådana allvarliga konsekvenser som du själv beskriver att du drabbats av. Mobbning är ett gift som medför att den mobbades självkänsla skadas och man går med en ständig rädsla som hindrar en att kunna leva som vanligt. Därför måste den stoppas utan fördröjning.
Vad vet dina föräldrar om allt detta som pågår och vad vet de om hur det påverkar dig? Det är naturligtvis jätteviktigt att de stöttar dig och hjälper dig att få skydd. Jag vet att det finns barn som inte vill att föräldrarna ska veta om problemen, de känner kanske att de inte kan lita på deras förståelse och stöd. Hur är det i ditt fall?
Du skriver att du blev så pass mycket slagen att du hamnade på sjukhus och någon uppgett där att det var en olyckshändelse. Vågade du säga emot och avslöja sanningen? Jag vet också att det förekommer att den som är mobbad inte vågar berätta sanningen. Dessvärre får man inte heller det skydd man behöver om man inte vågar tala ut.
Hur det än förhåller sig mellan dig och dina föräldrar är det en absolut nödvändighet att du berättar för en vuxen om din situation. Mitt första förslag var kuratorn och andra vuxna i skolan.
Ta det steget - det är helt avgörande att du beskriver vad du är utsatt för.
Du kan få stöd även på nätet. Du kan chatta på tjejzonen.se eller vända dig till bris.se där det finns också möjlighet till telefonsamtal.
Jag vill verkligen propsa på: låt dig inte underkuvas av elaka personer i din omgivning. Du skriver att "alla" mobbar dig. För det mesta brukar det inte vara alla utan några högljudda som gör det men de andra väljer tyvärr ofta att hålla tyst fast de inte aktivt deltar i mobbningen.
Din bild av att "alla" gör det bidrar till din förtvivlan. Bilden kan snabbt förändras när du drar upp det hela i ljuset genom att följa mina råd. Ingen ska finna sig i ett sådant läge som du. Samla mod, modet är nu din bästa "kompis" i din kamp mot elaka krafter.