Samma mardröm gång på gång
Jag drömmer samma mardröm gång på gång och varje natt blir det värre . Gamla minnen kommer fram igen , saker som jag vill glömma. Jag är rädd för att somna för jag vet att jag måste drömma den igen .Jag sover högs 4 timmar och jag orkar inte mera, vad ska jag göra ?

BUP svarar:
Hej!
Det skulle kunna vara så att du varit med om något svårt tidigare. Någon upplevelse som du bara vill glömma men som i omvandlad form ändå kommer fram när du sover.
Om man upplevt något mycket svårt och skrämmande och man samtidigt känt sig hjälplös, kan minnen av detta återkomma i drömmar eller som bilder i huvudet under lång tid efteråt. Det man behöver göra då är att söka hjälp hos någon som steg för steg kan hjälpa en att börja tänka om och börja tala om det som hänt tidigare.
Kan du  berätta om detta för dina föräldrar? De kan då kontakta BUP-mottagningen där du bor.
Om du inte kan tala med dina föräldrar kan du vända dig till skolkuratorn på din skola och som kan hjälpa dig vidare.
Ifall det känns för svårt att kan du också ringa till BRIS.Där kan du tala med någon anonymt.
Försök!