Kommer jag att sluta växa nu?
Jag hade en ätstörning i ungefär fyra och en halv månad, då jag åt X mindre kalorier än jag egentligen borde. För en och en halv månad sen började jag äta vanligt igen, men har haft tre eller fyra missade menser. Jag är fjorton men femton om en och en halv månad och undrar hur mycket detta kan påverka min kropp, då jag inte blivit supersmal och fortfarande har fett.
Kommer jag sluta växa nu och kan jag få tillbaka min mens? Eller kommer min mens vara borta för alltid och jag har redan slutat växa? Hur ska jag annars göra för att växa och få tillbaka min mens? Hjälp!!
Felicia

BUP svarar:
Hej Felicia!
Så bra att skriver och frågar. Och så bra att du är bekymrad över ditt problem så att du söker hjälp.
Din fråga är en sådan fråga som man måste få träffa dig för att besvara på ett bra sätt. Mitt förslag är att du går till skolsyster, Vårdcentralen eller Ungdomsmottagningen för att få svar på. Eftersom du fortfarande går i grundskolan är det en fördel med att gå till skolsyster som vet hur det har varit tidigare i ditt liv.
Vänta inte utan sök  hjälp nu