Blir rädd för mig själv
hej jag har ganska länge haft mycket självmordstankar och har känt mig nere i flera år. Jag vet inte vad de beror på men mina föräldrar tar mig inte på allvar när jag berättar vad jag känner. Jag blir rädd för mig själv för jag är en väldigt impulsiv och har skärt mig ett antal gånger men mina föräldrar märker de inte. dom tog mig inte ens på alvar när jag visa och berättat vad jag känner och har tänkt på att göra. Jag tror jag kanske håller på att hamna i en deprition. Vad ska jag göra?
AG

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du är så ung, mår så dåligt och har verkligen försökt få föräldrarna att lyssna och förstå -  men konstaterat att det inte går.
Då måste du prata med någon annan vuxen för att få hjälp, både för egen del men också för att få dina föräldrar att förstå ,så att de kan bli ett stöd för dig.
Jag tycker att du i första hand ska prata med skolsyster eller din skolkurator. Om de vill ta kontakt med dina föräldrar ska du inte vara rädd för det. De vill hjälpa både dig och dina föräldrar.
Om du behöver prata mer om hur du ska göra kan du ringa Bris tel.116 111 eller kanske chatta på Tjejzonen. Lycka till!