Kan man bara komma till BUP utan att beställa tid?
Hej, jag undrar om man bara kan komma till bup i Skarpnäck utan att boka en tid? jag behöver verkligen prata med någon.
Med vänlig hälsning/ en tjej
Ja behöver hjälp

BUP svarar:
Hej!
Ja, du kan gå dit men det är inte säkert att det finns någon som du kan prata med direkt. Om du går till receptionen och förklarar vad du vill ha hjälp med så kan det antingen bli så att du får tid att komma så småningom eller direkt.
De gör då en bedömning av hur brådskande (akut) det är. Om de tror att du behöver det och tänker att det är allvarligt och blir värre om du får vänta, så ska du kunna få en tid direkt eller i alla fall samma dag.
Gör det!