Så ensam man kan bli
Hej. Jag vet inte hur jag ska förklara det här på ett bra sett men jag ska försöka.
Varje dag var det bråk hemma . Pappa hittade alltid något att starta ett bråk om.Det har alltid varit min uppgift att göra alla glada igen . Jag fick aldrig vara ledsen . När mina föräldrar bråkade så var jag tvungen att ta hand om mina små syskon . Även fast jag gjorde mitt bästa var det ingen i min familj som gillade mig . Min mamma kom aldrig och sa godnatt till mig , bara till mina syskon . Det var som att jag var osynlig och att ingen brydde sig om mig. När mina syskon och min pappa var elaka mot mig var det ingen som hjälpte . En gång låste han ut mig mitt i natten och ingen öppnade dörren på en halvtimme (jag var 4eller5). Mina syskon tycker att de hade det dåligt men jag hade det 100 gånger värre . Jag hade ingen som brydde sig om mig . Jag hatade mig själv för att alla andra hatade mig . Tillslut så bestämmde sig mina föräldrar för att skiljas . Jag bor bara hos min mamma . Jag orkar inte leva längre . Jag har inga kompisar i skolan . Ingen riktig familj . Ingen som jag kan lita på. Jag är så ensam som man kan bli. Jag vill inte leva längre . Vad ska jag göra  (säg inte att jag ska prata med någon på min skola för det kan jag inte ) Tack i förväg
C

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Kanske saknar du din familj även om det var mycket bråk? Hur är det nu? Träffar du din far och dina syskon? Eller har ni tappat kontakten?
Du beskriver dig själv som hatad och osynlig och att ingen brydde sig om dig då men inte nu heller.
Eftersom du bor hos din mamma undrar jag hur ni har det tillsammans. Kan du prata med henne om det du tar upp här eller är du fortfarande den som inte får vara ledsen?
Du kan inte prata med någon i din skola. Du kan kontakta ungdomsmottagningen där du bor och berätta om din situation - hur ensam du känner dig och hur du skulle kunna bli mer synlig för din mamma?
Skulle någon (om du inte gör det själv) kunna hjälpa dig att ta kontakt med närmaste BUP-mottagning för att få möjlighet att prata om din ensamhet och också få hjälp att prata med mamma?
På nätet går det att få kontakt med Tjejzonen eller Bris.