Uppstötningar, vad beror det på?
Hej BUP!
En tjej på 15 år här. Jag vet inte om jag håller på att få nån ätstörning eller nåt för när jag äter så får jag ofta uppstötningar, vad beror det på? Jag gick ner många kg på vårterminen. Jag har börjat få lite komplex över min kropp, jag är ganska smal men tycker jag är lite tjock. Jag vet inte vad felet är:( Sen har jag skadat mig själv på Samma ställe några gånger i smyg. Försvinner ärr? Jag är väldigt bekymrad om jag har aneroxi eller nån annan störning. Asså hjälp! Snälla!
Asså hjälp! Ärr? Aneroxi? Kroppskomplex?

BUP svarar:
Hej!
Du vill ha hjälp, det är jättebra!. Den hjälp vi kan ge dig är att hänvisa dig till någon som du kan ställa dina frågor till. Du borde få möjligheten att prata med någon som också kan fråga vidare och även hjälpa dig mer praktiskt.
När det gäller matproblem, vikt och komplex för kroppen tycker jag att skolsyster kan vara en person att i första hand vända sig till. Du nämner även att du skurit dig och fått ärr. Jag tror att skolsyster kan svara dig på frågorna om det också. Ungdomsmottagningen är också ett bra ställe att vända sig till med den här typen av frågor. Känner dina föräldrar till dina bekymmer? Om inte, tror du att de har märkt att du mår dåligt? Skulle det i så fall vara möjligt att prata med dem om det?
I bland kan det kännas skönt att få dela tankar och oro med någon, helt anonymt. Det kan du göra på Ätstörningszonens chatt. Kanske är det ett bra första steg att gå?
Lycka till!