Medicin och psykolog - inget hjälper
Har skickat innan om min vikt o sådär,har bdd,har vi kommit fram till,kollar mig IT lika mkt i spegeln men vill IT göra saker längre,vill IT va med kompisar förutom en som också är lite kraftigare än mig,men jag ör IT tjock men jag håller på att tänka på självmord,ofta kommer dom tankarna på kvällarna,o har svårt o sova,jag tar medicin o pratar med psykolog,inget hjälper!!!!
jag ör så jävla trött på allt lidande,flera dödsfall i min släkt på 1 enda år,mina föräldrar har skilt sig!
bråkar med pappa hela tiden,tränar väldigt mkt men känner ingen skillnad,har gått ner 1kg på en vecka,stolt men mår IT bättre än,har tänkt o banta vet att man IT ska göra det vid 14 års ålder men har inga andra alternativ??
finns det nåt som hjälper mot bdd/body dysmorpihc disorder?

BUP svarar:
Tack för ditt brev.
Jag tror du kan få hjälp oavsett vilka diagnoser eller symtom du har, även BDD.
Men det kan ta tid och kanske behöver du rusta dig med lite tålamod och hopp att även du kommer att må bättre? Mediciner brukar fungera lite olika på olika personer och behöver ofta prövas fram innan de fungerar helt bra.
Samtal brukar inte heller ge snabba resultat men brukar kunna vara ett stöd när man mår dåligt och hjälpa på lite sikt. Här finns en annan liknande fråga du kan läsa.
Hur ofta träffar du din psykolog? Ibland när man mår dåligt brukar det vara bra att gå oftare. Har du berättat om dina självmordstankar och hur dåligt du mår?
Ofta brukar man inte må bra av att det är bråk hemma. Kanske det är något du kan ta upp med din psykolog, så du och din far kan få hjälp att må bättre tillsammans? Det är också mycket som hänt i ditt liv på kort tid både dödsfall inom släkten och att dina föräldrar skilt sig.
Låter som du bor med din pappa. Har du bra kontakt med din mamma eller har det blivit annorlunda efter skilsmässan? Jag får många frågor när jag läser ditt brev. Hoppas att du har en psykologkontakt där du kan prata om allt du beskriver i ditt brev till oss.
Men en del saker kan du göra själv för att må bättre. Det brukar inte vara bra att isolera sig, så mitt råd är att du ska fortsätta göra saker, försök vara aktiv och försök att träffa kompisar så mycket du kan.