Orkar varken med livet eller BUP
Hej nu tänker jag ta livet av mig  så ni vet då kan jag tyvär inte skriva mer till er för då är jag redan död  orkar inte ha Bup efter mig längre  ha det bra hejdå /Linnéa är 14 år och bor i Stockholm!
SJÄLVMORDSTANKAR OCH MÅR DÅLIGT

BUP svarar:
Hej Linnea!
Tack för ditt korta men gripande brev! Så starkt gjort av dig att skriva hit till BUP.se trots att du med egna ord inte vill ha BUP efter dig längre.
Jag uppfattar det som att du är besviken på BUP och tycker att de på något sätt försöker upprätthålla kontakten med dig, fast du inte vill det själv.
Kan det vara så att det var något som inte kändes bra för dig då du senast hade kontakt med BUP? Jag kan i så fall förstå det, eftersom vi på BUP nog kan uppfattas som ganska besvärliga för en ungdom, som pratar om att den vill ta livet av sig. Vi vill ju absolut inte att någon ska göra det och är i stället beredda på att kämpa hårt för att visa vilka möjligheter som finns till förändring i livet.
Ditt brev är kort, men med väldigt starka känslor. Jag uppfattar dig både arg, desperat och nedstämd. Stämmer det?
I sådana lägen kan man behöva skydd för att inte skada sig allvarligt. Jag vet inte hur din familj ser ut, om du kan prata med någon förälder om att du behöver stöd och hjälp - för det behöver du nu.
Trots att du säger att du inte vill ha med BUP att göra så vill jag ändå säga att BUP har akutansvar dygnet runt för ungdomar som inte orkar leva. Du kan också ringa Självmordsupplysningen  och få hjälp på telefon. Dessutom kan du få hjälp på nätet eller per telefon genom BRIS.
Hoppas att du snabbt kan få hjälp till att må bra. Ta hand om dig, det är du värd!