Min systers sexuella närmanden
Hej, vet ej av jag ska göra har alltid varit speedad o väldigt svår koncentrerad o sedan 3 år tillbaka har min nu 18 åriga syster alltid när hon blivit trött på mig börjat ta mig på snoppen.
I början var det allt men sedan ett par veckor till baka har hon börjat att suga på den. Ibland när jag gått o lagt mig så har jag vaknat med henne i sängen o hon har varit naken alltid.
Sen sedan en vecka tillbaka så har hon provat att stoppa in den i hennes slida...och det gör oftast ont. Ibland så binder hontill och med fast mig...vet ej hur jag ska få mamma o pappa att hjälpa mig...vill samtidigt ej va elak mot min syster då hon säger att hon måste göra det här och har ej vågat säga nej. Men är ochså rädd för att hon dem senast dagarna viskat saker om något bondage grej och att hon längtade o massa.
Hjälp

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad bra att du skriver till oss nu när du inte riktigt vet vad du ska göra.
Du skriver att du inte vågat säga nej. Jag undrar - vad du tror skulle hända då?
Har din syster hotat dig? Säger hon att du kan råka illa ut på något sätt? Men så är det inte. Det är ibland lätt att känna sig medskyldig när man inte riktigt vågar eller kan få stopp på sexuella närmanden, som du beskriver. Men du har inte gjort något fel bara för du har svårt att få din syster att sluta göra sexuella saker mot din vilja.
Du säger också att du inte vill vara elak mot henne. Det kanske är hennes sätt att se på det hela – att du är elak om du inte vill? Men du är inte elak mot henne om du inte vill ställa upp på det hon vill göra med dig sexuellt mot din vilja.
Det verkar som hon själv inte kan sluta, utan att det snarare blir mer och mer och allvarligare övergrepp på dig. Du skriver att hon säger att hon måste göra det. Kanske är det så det känns för henne, men desto viktigare då att du nu kan få stopp på hennes övergrepp på dig. För det hon gör mot dig är sexuella övergrepp.
Det din syster gör är olagligt och fel på många sätt. Det är olagligt ha sex med sin lillebror och det är olagligt att göra sexuella handlingar mot någon mot dennes vilja. Hon är gammal nog att veta att det hon gör mot dig är förbjudet. Du gör däremot inget som är förbjudet eller fel när du utsätts för hennes sexuella närmaden och inte vet hur du ska värja dig. Du är yngre och i beroendeställning och det utnyttjar hon.
Jag tycker att du ska bestämma dig för att prata med någon vuxen som kan hjälpa dig ur det här -  i första hand dina föräldrar.
Om du tycker det är för svårt att berätta för dem kanske du kan prata med skolkuratorn eller skolsyster?
Något annat du också kan göra är att ringa anonymt till Bris Tel:116111 för att få mer råd och stöd hur du kan sätta stopp på din syster sexuella övergrepp på dig.
Lycka till!