Jag förlorade min bästa vän
jag känner att allt är menings löst jag förlorade min bästa vän jag har ingen att prata med jag tänker på självmord men jag vill inte göra min familj ledsen jag har alltid jobbiga tankar jag jag pratar med bup redan men det hjälper inte jag vet inte vad jag ska göra allt blir jobbigare och jobbigare jag går till skolan men jag kan aldrig fokusera jag känner mig jätte dåligt när jag är i stora mesar av folk te.x jag och 3 människor så blir det jätte jobbigt jag kan inte sova jag har alltid mardrömmar om hur min vän blev krossad det som skriker i mina tankar alla röster försvinner inte jag vet inte vad jag ska göra jag tar mediciner men det hjälper inte jag vet inte vad jag ska göra!!! jag får panik jag behöver hjälp
isak

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du verkar vara inne i en riktigt besvärlig kris sedan du förlorat din bästa vän. Jag förstår inte riktigt vad som hänt din men du har mardrömmar och hör röster och har svårigheter att orka med skolan som tidigare. Även om man får mediciner och har samtalshjälp kan den första tiden efter en förlust ändå vara väldigt plågsam som du beskriver. Men det är bra att veta att det brukar långsamt gå över. För en del tar det några veckor för andra tar det någon månad innan ångesten och kaoset mer övergår i sorg och saknad. Kanske kan du få mer hjälp av BUP genom att träffa BUP oftare?
Kanske kan dina föräldrar hjälpa dig mer? Har du någon att gå till när du inte kan sova på natten och ångesten är stark? Kanske kan du väcka någon som kan sitta med dig till den värsta oron har stillat? Jag tycker du ska prata både med dina föräldrar och BUP om din stora oro och din rädsla för panik.
Lycka till!