Pappa dricker varje dag och blir full
Jag har ingen livslust längre. Har känt mig väldigt nere över 1 år men speciellt nu de senaste månaderna. Jag skär mig, delvis svälter och sen äter jag och då får jag ångest för vill verkligen inte äta. Jag är i stort sätt aldrig med kompisar, är rädd för att de ska lämna mig men samtidigt bryr jag mig inte så värst mycket. Jag har en medryttarponny som ag rider 2ggr/vecka men funderar på att sluta, tycker inte det är kul, anser att jag är för dålig. Jämför mig konstant med andra och mår bara allmänt dåligt.
Bor tillsammans med min storebror på 19år och pappa, sen har jag min bonusmamma vid min sida också. Pappa dricker, i stort sätt varje dag och blir full. Han blir arg och säger dumma grejer, en gång nyligen vart jag faktiskt rädd att han skulle slå till mig.Han är ganska taskig mot min bonusmamma när han har druckit. Asså inte fysiskt eller så utan han skickar massa sms med olika elaka saker hela tiden. Var iväg  till min mamma nu i helgen och senast igår(lördag) var han riktigt påverkad. Han skickade taskiga sms till henne och sen bad han henne komma upp och då kunde han knappt stå på benen för han var så full.
Har pratat med skolkuratorn om detta, dels pappas drickande men också mitt mående. Men iaf, vi kom fram till en plan. Jag och min bonusmamma skulle prata med honom,funkar inte det skulle vi kanske göra en soc anmälan. Nu har det gått lite drygt 1 månad ungefär och det blir inte bättre, snarare bara sämre. Min bonusmamma vet inte vad vi ska göra och hon har börjat prata om soc. Jag är lite "rädd" för vad som kommer hända om soc blir inkopplade. Vilket är en stor anledning till att jag skriver till er. Vad kommer hända med pappa? Med mig och min bror?
Jag är livrädd att pappa kommer bli arg på mig om jag berättar mer för kuratorn (pappa vet inte om att jag har berättat för kuratorn), ja menar risken finns ju att han tycker att vi ska göra en socanmälan eftersom han tidigare tagit upp det som ett alternativ och min bonusmamma nu också tagit upp soc.
Jag pratade med min kompis om detta och allt med soc osv och då sa hon att risken finns att jag hamnar hos min mamma (hon bor i enköping) men det vill jag verkligen inte. Vantrivs verkligen där, usch blir det så kommer jag bara må ännu sämre.
Usch vill bara bort från denna fucked up värld och komma till en plats där allt är frid och fröjd.
J

BUP svarar:
Hej J.
Du oroar dig för vad som kommer att hända. Om framtiden vet vi faktiskt väldigt lite, för att inte säga inget alls. Vad vi kan säga något om är hur det har varit och hur det är just nu. I ditt fall är det helt oacceptabelt att du skall behöva leva med en pappa som du är rädd för, som dricker, beter sig illa och är hotfull. Så här skall det givetvis inte vara och du skall inte behöva leva under sådana här omständigheter.
Så bra att du har kuratorn att prata med. Oavsett hur lösningen blir på dina problem tror jag inte att det kan bli sämre än du har det nu. Man brukar säga ”att man vet vad man har men inte vad man får”. I ditt fall tror jag inte att framtiden kan bli värre än nu. Prata med kuratorn om din oro för framtiden. Kanske att du inte kan få svar men ändå dela din oro.
Hoppas att det ordnar sig för dig i slutändan