Håller på att utveckla en ätstörning
Jag tror att jag håller på att utveckla en ätstörning. Har hört att det bästa är att söka hjälp innan man är fast i det. Hur gör jag för att söka hjälp om jag inte vill prata om det med mina föräldrar?

BUP svarar:
Hej!
Klokt av dig att själv försöka göra något åt problemet innan det blivit för stort. Just ätstörning är knepigt när det har hållit på länge och är omfattande, eftersom det till och med kan förändra hjärnans sätt att fungera (vid anorexia).
Eftersom du skriver att du inte riktigt är fast i ätstörningen än, tycker jag att du i första hand skall prata med till exempel skolsyster eller Ungdomsmottagningen.
Jag tycker också att du skall söka stöd hos dina föräldrar. Föreningen Frisk och fri kan du kontakta om du vill ha mer hjälp än detta mejl. De har en telefon man kan ringa till för rådgivning.
Lycka till!