Intyg till körkort dröjer
Hej! Jag är en tjej som har ADHD och behöver därför läkartillstånd för att få ta körkort. Mitt läkartillstånd skulle bli inskickat till transprotstyrelsen för ca 3 månader sedan men BUP har ännu inte skickat in det. Finns det något svar på varför det tar så himla lång tid? När vi ringt till dem på BUP har vi bara fått svaret att de ska skicka in det när dem kan, men tycker att det är väldigt fel att jag måste vänta 3 månader för att få det gjort. Detta gör ju också så att jag får mitt körkort mycket senare än vad jag hade fått om dem skickade in det direkt när det blev klart.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Det är verkligen beklagligt att BUP- mottagningen så länge dröjer med att skicka in intyget till transportstyrelsen. Jag kan naturligtvis inte svara på frågan varför det dröjer.
Men jag tycker definitivt att ni kan och ska ringa och ringa igen om det drar ut på tiden orimligt länge . Jag vet inte heller om BUP vill göra en ny bedömning av ditt tillstånd eller om det bara handlar om ett pappersarbete.
Ni har i alla fall möjlighet att ringa till enhetschefen på mottagningen och framföra problemet.