Rädd att något är fel med mig
Vad jag än gör så är det fel, om jag pratar så är det jag säger fel och om jag istället inte säger något är det fel oxå. Det är min hjärna som säger att jag gör fel. Jag tror det börjar bli bättre men jag vågar inte gå till affärer om det står folk där och jag vågar inte heller gå in i lokaler där jag ska på aktiviteter eller ibland mitt eget klassrum.
Jag har även dåligt tålamod och när jag måste vänta så brukar jag börja gå runt i en cirkel, jag kan gå runt i en cirkel på två meter i kvadrat i 15 minuter. Samtidigt gråter jag och pratar med mig själv. Jag har alltid gråtit mycket och att börja gråta mitt under fotbollsmatcherna under idrotten pågrund av dåligt självförtroende är inget nytt för mig utan händer varenda gång men jag brukar inte prata så här mycket med mig själv.
Ibland sitter jag och har långa samtal med mig själv i upp till en timma och under dessa samtal händer det även att jag gråter. Jag är rädd att något är fel med mig. Att jag håller på att bli psykiskt galen. När jag tänker på min framtid ser jag mig ofta som mentalpassient.
Utöver detta har jag koncentrations svårigheter och ibland panik attacker och självmordstankar. Allt blir bara värre och värre, nu kan jag knappt koncentrera mig alls i skolan utan måste alltid göra något. Panikattackerna kommer från dålig självkänsla, press och mitt behov av att alltid ha kontroll. Jag hyperventilerar, gråter och har svårt och andas, samtidigt som jag försöker förklara för mamma vad som händer och varför.
Mina självmordstankar började dyka upp i början av sommaren då det slog mig att jag inte ville leva. Att leva är helt enkelt inget för mig. Jag funderar på vilket det enklaste sättet är och vad jag ska säga till min familj som jag vet älskar mig. Dom kommer tycka det är jobbigt ifall jag dör men om jag inte dör så kommer jag att må dåligt för alltid.
Jag vet inte längre vad jag ska göra och alla tankar sliter sönder mig inifrån.
Queericecream

BUP svarar:
Hej!
Du skriver om din situation så att jag som läsare får en inblick i hur tufft du har det just nu. Samtidigt ser jag styrkor som att du kan formulera dig och tänka kring din situation.
Det märks att du brottats med hur du har det ett tag och att du blir ensam med alla tankar. När det är på det sättet, är det inte ovanligt att det kan kännas som att man håller på att bli galen. Allt blir ett enda surr av tankar. Det är inte farligt i sig, men brukar kunna kännas tungt och energikrävande.
Den ångest som just nu hindrar dig från att göra saker i vardagen och alla de tankar som får dig att må dåligt går att prata kring och få hjälp med.
Det finns bra hjälp att få! Att det känns så här tungt just nu betyder inte att det alltid kommer att göra det.
Att du känner dig älskad i din familj är en bra grund när man mår dåligt. Nu kan du ta deras stöd för att komma ur den här tunga perioden.
Föräldrar kan stötta genom att ringa till BUP för att boka en tid och följa med till ett första besök. Där kan de vara med och lyssna, ge sin bild eller vänta utanför om du vill prata enskilt med behandlaren.
Det viktiga är att du får någon att prata med om hur du mår, som kan göra en bedömning om vilken hjälp som kunde passa. Berätta precis som du har gjort i ditt mejl hit. Föräldrar kan också få stöd på BUP i hur de kan göra.
Du kan även själv ringa till den BUP-mottagning du tillhör om du inte vill ta hjälp av dina föräldrar. Du hittar kontaktuppgifterna på BUP.se startsida.
Att skriva hit var ett första steg för att komma ur den negativa spiral du snurrar runt i just nu. Att komma till BUP blir nästa.
Så fortsätt ta stegen!