Hjälp mig innan jag dör
Hej jag mår extremt dåligt och har gjort det ungefär 1 1/2 år,min min mamma avfärdar det som en period men jag vill verkligen inte leva längre jag måste få hjälp men vill inte få nån orolig för mig hjälp mig innan jag dör
<\3>

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev, där du så tydligt berättar om hur väldigt dåligt du mår nu.
Du skriver så klokt att du måste få hjälp och det håller jag helt med om. Jag tycker absolut att du behöver komma till en behandlare som kan hjälpa dig vidare så att du kan må bra igen. I mitt arbete på BUP har jag träffat många ungdomar som inte vill leva, men efter samtalsbehandling så har de åter kunnat känna att det finns mycket i livet som gör det värt att leva.
Du vill inte oroa någon om hur du mår, men jag tycker ändå att du ska försöka prata med dina föräldrar om det. Det viktigaste av allt är att du får hjälp nu och då behöver du stöd från dina föräldrar. Som förälder vill man få ta del av hur dåligt ens barn mår, även om man själv som förälder har egna bekymmer. Så försök att berätta för dem.
Din mamma verkar ju inte alls förstått hur dåligt du egentligen mår så du behöver nog vara mycket tydlig med det. Kanske kunde det vara bra att du visar brevet du skrivit hit. Dina föräldrar är vuxna och klarar av att vara både oroliga och ledsna. Det är inte farligt.
Din mamma eller pappa kan sedan ringa till närmaste BUP-mottagning, och be om en tid för dig. På BUP går det också att få tid akut om situationen är akut allvarlig.
Du kan också söka dig till närmaste Ungdomsmottagning och på nätet har du möjlighet att få du få stöd på Tjejzonen.
Du har redan tagit ett första steg till att få hjälp genom att skriva hit, så var rädd om dig och se till att du får den här fortsatta hjälpen nu. Det är du värd!