Rädd att hamna i register på BUP
Jag mår skit värkligen värkligen skit men jag vågar inte gå till bup för jag är orolig att de kanske kommer finnas med i mitt register att jag kanske behövde andipresiva men jag skulle hälst vilja vara inlagd på psyke för jag klarar inte av värkigeheten eller mitt mående snälla hjälp mig må bra igen
Moa

BUP svarar:
Hej Moa!
Så förskräckligt kämpigt du har det! Du behöver inte vara orolig för att andra ska kunna gå in och läsa om din vård på BUP. Behandlare på BUP är skyldiga att föra journal över beslut i behandlingen på BUP och journalen är strängt sekretessbelagd.
De som får läsa din journal är den personal som deltar i din behandling.
Låt absolut inte en oro för journaler hindra dig att söka hjälp på BUP! Det viktiga är ju att du får all den hjälp du behöver nu så du kan må bra igen!
Det är ju också det du helst av allt vill själv.
Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar med en gång om att du behöver en BUP-kontakt. Be dem ringa till närmaste BUP-mottagning för att få tid där.
Om de eventuellt skulle bedöma att du behöver inläggning på klinik, så är det den vanliga BUP-mottagningen som skriver en remiss dit.
Det finns hjälp att få så du kan må bra igen och den är du värd!
Varmt lycka till!