Tänker sörja mitt krossade hjärta
Skrev precis en lång text om hur jag mår över att jag har fått mitt hjärta krossat men tog bort den för den texten fick inte fram mim röst riktigt som jag ville. Det gör ont men sorgen kommer att läka såren. Det är okej att sörja hur små dina problem än anses vara. Det du känner känner du. Det gör ont men det går över. Vad som än händer så kommer du alltid att ha dig själv. Ett liv blir dock inte kul om du bara skulle ha dig själv, missförstå mig inte. Det är bara väldigt viktigt att tro på sin egen styrka och att man kan lösa ett problrm vad det än är. Du har viljan hur dåligt du än mår. Visst det finns dem som har det värre än dig det kommer det alltid att finnas. MEN glöm inte bort att du känner som du känner och att du har en magkänsla som hjälper dig på traven när du velar. Jag har levt i 13 år och jag har så mycket att lära mig, så mycket att upptäcka och så många minnen att skapa. Jag kommer att få gå igenom värre saker än det här. Men just nu så måste jag ta tag i min känsla som jag bär på just nu. Jag har en sån tur att ha så bra människor i mitt liv. Jag är evigt tacksam över det. Sen så finns det de som inte har det lika bra som mig och det gör mig less. Nu tänker jag sörja ett tag över mitt krossade hjärta så att det blir helt igen.
Jag skulle egentligen bara ställa en fråga men kom på att vissa människor kanske behöver se det här för att må lite bättre och fortsätta hoppas för livet har så mycket att ge som imte hänt än. Nu ska jag ställa min fråga till slut i alla fall, hahah.
Vad är det som gör att folk tar sig igenom sånna jobbiga saker som vissa har att göra med? Är det hoppet som håller dem i liv? För i sånna fall kan jag säga att jag aldrig ska underskatta hoppet.
RB♡

BUP svarar:
Hej RB.
Vilket fint brev du skrivit. Trots hjärtesorg kan du se framåt. Trots att det gör ont nu kan du tänka att det kommer att bli bättre. Och du låter det göra ont nu när det faktiskt gör ont. Det verkar som om du har hittat ditt sätt att ta dig igenom din svårighet.
Så är det nog. Att man måste hitta sitt eget sätt. Precis som du, tror jag att upprätthålla hoppet eller att bli påmind om en ljusare framtid är viktigt för att hålla ut när det är som mest mörkt. Kanske att det är det som också gör att vi människor vågar oss in på våghalsiga äventyr som kärlek. Alla vet ju att det kan ta slut och att det är risk för att vi skall uppleva smärta. Ändå gör vi det, ofta gång på gång. Så det måste ju vara något som gör det värt risken.
Tack för ditt brev som var så ljust trots att det har en mörk botten.