Orolig för att bilden sprids
lärde känna en kille på nätet han verkade sjukt bra kille och vi fick kontakten snabbt, det kändes som att jag kunde säga allting till honom. Att jag verkligen kunde lita på honom, så en dag när vi skypade började vi konstigt nog prata om bilder och han bad mig skicka en bild på min rumpa. så jag gjorde det. nu efter känner jag mig äcklig och konstig jag vet att det inte var smart av mig att göra så men jag litade på honom och ville på något sätt som få bekräftelse. problemet är bara att han brukar "skoja" med mig och säga, vad skulle du göra om jag la upp den bilden du skickade t ex på facebook?, han säger att han skojar men jag blir verkligen jätte orolig.  han har sagt att han raderat bilderna och han har själv visat att dom inte finns i hand kamera album men jag känner mig stressad och nervös varje dag. knappt sovit något på länge. Jag vet att han är rätt jämn gammal med mig eftersom vi både skypat med cam på osv. Vad ska jag göra nu :(  borde jag vara orolig.?
E

BUP svarar:
Hej E och tack för din fråga!
Det du berättar om är en av internets baksidor. Om man skickar en bild till någon så har man i och med den där knapptryckningen förlorat kontrollen över den. Det flesta människor är ju schyssta, men tyvärr inte alla.
Jag  kan förstå att du är orolig, men som jag ser det så är det bästa du kan göra är att lita på att killen är ärlig när han säger att han har raderat bilden. Du säger ju att han verkar vara en "sjukt bra" kille.
Sen tycker jag gott att du kan upplysa honom om att du tycker den sortens "skämt" inte är särskilt roliga och att han borde lägga ned dem, eftersom du mår dåligt av dem. Om han skulle fortsätta med sina dåliga skämt så tycker jag att du ska prata med en vuxen. Helst någon du litar på och som kan ge dig bra stöd och inte skäll.
Om du behöver du prata mer om detta tycker jag att du skall vända dig till UMO eller Tjejzonen, de är jättebra på stöd och tröst när man är orolig.
Var rädd om dig.