Gråter varje dag och natt
Jag vill ta livet känns inte som att nån skulle bry sig, har försökt 8 gånger på olika sätt men vågar inte säga något till nån. Mår vekelien inte bra och har mått så hära i två år. Gråter varje dag o natt. Vad ska jag göra? Orkar verkligen snart inte mera
Rädd

BUP svarar:
Hej!
Så här olycklig ska du inte behöva vara! På något sätt måste du få hjälp med en gång. Jag blir riktigt upprörd över att ingen förstått att du behövt hjälp i två år. Du har rätt att må bra och få hjälp av vuxna om du inte gör det. Det finns bra hjälp att få som kan göra att du så småningom kan må gott och känna att livet är värt att leva!
Känner du någon vuxen person som du har förtroende för och som du skulle kunna prata med? Gör i så fall det med en gång och berätta precis hur dåligt du mår. Om du inte kan prata med dina föräldrar så kanske du känner någon annan vuxen trygg person. Den personen kan sedan hjälpa dig vidare till den behandlingskontakt du behöver. Nu är det sommarlov, men sedan skolan startat så kan det kanske finnas någon lärare att prata med eller annars kan du få hjälp av skolkurator eller skolsköterska.
När man mår så dåligt att man inte vill leva så behöver man hjälp utifrån. Det går inte att klara själv. Är det så att du inte med en gång kan komma på någon vuxen att prata med så tycker jag att du ska ringa eller chatta med BRIS eller Tjejzonen.
Jag hoppas mycket på och bryr mig verkligen om att du får rätt hjälp snart för den är du värd!
Ta hand om dig!