Hatar mitt liv
hej, jag är en tjej som är 11 år. Jag mår jätte dåligt, jag har skickat en fråga innan, jag skickade den för ett tag sen, men inget har blivit bättre sen dess, jag mår sämre, jag har haft ännu mer självmords tankar, jag hittar inget glädje i livet, jag hatar mitt liv, och nu har jag också fått reda på att min pappa hatade mig och ville inte ha någon med mig att göra när jag föddes, och det gör mig väldigt ledsen, och asså jag försöker att kontrolera min smärta, jag försöker att va glad, men det gör ont som fan i mitt hjärta, jag har skärt mig flera gånger sen jag skrev senast, men jag vill inte att någon ska se mina ärr, så jag täcker dem, med fundation och annat. Jag har också svåra agretions problem, jag blir värkligen sur för nästan allt, det kan räcka med att min kompis sitter och nynnar till en låt och jag kan bli så jävla förbannad, och det är väldigt jobbigt. Jag känner att jag inte duger till någonting vad fan jag än gör, även om jag gör mitt bästa. På skolavslutningen så skulle jag spela gittar medans alla andra 5:or sjöng, jag fick en panik attack och spelade fel, och när vi hade satt oss på våra platser igen så klagar till och med min bästa vän hon sa "ja... Asså man hörde ju lite gittar fel" jag blev riktigt ledsen av det. Jag hatar mitt liv och jag vill bara somna och försvinna, jag har bara legat i min säng och lyssnat på depp musik dem senaste dagarna, jag årkar inte mer, hjälp😞
Julia

BUP svarar:
Hej Julia!
Så tufft du har det! Det är tråkigt att höra att du fortfarande mår dåligt! I mailet berättar du om hur du på sista tiden har drabbats av flera nya motgångar.
Jag vet inte så mycket om dig, men jag tycker att det är allvarligt att du har självmordstankar och att du självskadar dig. Vad bra att du då skriver hit till BUP.se! Jag undrar, hur ditt liv ser ut hemma och i skolan.
Finns det saker hemma eller i skolan som gör att du mår dåligt och som kanske skulle kunna förändras? I skolan bör skolkuratorn kunna hjälpa dig, men det är ett långt sommarlov innan du kan få träffa hen.
Vet din mamma om hur tufft du har det? Kan du berätta för henne? Jag frågar dig om det, eftersom du låter så väldigt ensam och jag är säker på att du behöver hjälp av vuxna för att du ska kunna må bättre.
Du berättar i mailet om hur jättejobbigt det var att höra om din pappa och du har sedan börjat skada dig själv. Jag förstår att du har det kämpigt med allt du upplevt och jag tycker att du nu behöver mycket stöd och hjälp för att kunna må bra. Den hjälpen kan du bland annat få från behandlare på BUP.
Mitt förslag är att du ber din mamma ringa för att få en tid på närmaste BUP-mottagning för dig. Där kan du få bra hjälp och din mamma kan också få stöd som förälder.
På nätet kan du också få stöd genom att chatta med Tjejzonen eller BRIS.
Ingen, som bara är 11 år, ska behöva ha det så kämpigt som du har det nu! Ge inte upp för det finns bra hjälp att få!
Var rädd om dig!