Behandlingshem om två veckor
jag har mått dålig väldigt länge. sen jag var 11 år gammal. när jag var 13 fick jag diagnosen asperger. jag har haft ett självskadebetende sen jag var 12 år. har ALDRIG fått någon vettig hjälp från bup. och den senaste tiden har allt bara blivit värre. har varit polisbil fram och tillbaka från bup kliniken, där var dem skit. efter det blev det flera överdoser och allt blir bara värre och värre.  nu har jag haft mellanvården hemma som inte alls har hjälp. så dem bestämde att behandligshem skulle försökas. så nu om 2 veckor ska jag flytta dit. men jag vet inte hur jag ska klara det här. det känns som om jag kommer exploredera snart. känns som om jag är på väg rakt in i en svart vägg. det går inte en sekund som jag inte tänker på att ta livet av mig. kände att jag behövde skriva av mig
N

BUP svarar:
Hej!
Bra att du skrev.
Jag förstår det som att du mår hur eländigt som helst just nu och inte har det minsta hopp om att någon kan hjälpa dig. Men om det är ett bra behandlingshem du kommer till är det verkligen en chans att få hjälp att må bättre så småningom.
Om du hela tiden tänker på att ta livet av dig är det bra att du har människor runt dig hela tiden som kan skydda dig och hjälpa dig igenom den värsta tiden. Även om du inte kan tro på det nu, så kommer den svarta väggen sakta flytta sig.
Önskar dig all kraft och hjälp att orka vidare.