Vill flytta för ingen älskar mig mer
Min pappa slängde ut mig och min mamma vill inte att jag ska bo kvar så jag vill flytta för ingen älskar mig mer och jag vet inte vart jag ska ta vägen har ni några tips för jag vill inte bo med mina föräldrar eller släkt.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev, som jag uppfattar som ett ledset och sorgligt brev. Att inte känna sig älskad och inte veta var man ska bo, är en situation som ingen ska behöva befinna sig i. Nu vet jag inte vad som ligger bakom ditt brev, det låter som att något har hänt.
Jag kan förstås inte ge något råd om hur du ska kunna bo någon annanstans än med familjen eller släkten. Men det är tydligt att du behöver prata med någon klok vuxen som du har förtroende för om det här.
Vem skulle det kunna vara? Kanske en granne, en lärare, skolkuratorn, en kompis förälder …?
Jag tycker att du snarast behöver hjälp med din situation och hoppas att du kan hitta någon som kan vara ett stöd så att din osäkra situation blir uppklarad.
Jag lägger till en artikel om hur svårt det kan vara med relationerna inom familjen.
Lycka till!