Fosterfamiljen tror mig inte
Jag flyttade till fosterfamilj när jag bara var några månader. Eftersom mina föräldrar är alkolister/drogmissbrukare. Flyttade sedan tillbaka till mina föräldrar eftersom jag skulle få en lillebror. Vi bodde där i några år och sedan fick vi båda flytta tillbaka till fosterfamiljen.. eftersom manma smet ut och lämna mig 4/5år ensam med min bror på några månader osv. Hamnade i en fosterfamilj som ställt upp,hjälpt och sett till att vi fått allt vi behöver. Men. Kan ej säga exakt vilken ålder jag var men ksk runt 12? Jag blev sexuellt uttnytjad av min fostersysters man. Alltså en nära anhörig i familjen. Det gågick under en längre tid. Inte sex, men att röra hans kön och han mitt. Tvingades att suga av osv. Vågade ej säga nej. Året 08 började jag skära mig. Jag var alltid rädd. Han bodde granne med oss och jag låste alltid dörren när jag blev ensam hemma. Gömde mig när han kom och låsades prata i telefonen. Alls gånger gick det inte, utan det hände igen. Tillslut såg mina vänner mina armar och de ringde till fosterfamiljen. Jag berättade då allt som hänt och visade armarna. Jag tvingades sitta mitt emot hela familjen inklusive han, den äckliga mannnen. Berättade allt och som 13 åring är de inte lätt. Han förnekade allt och ingen trodde mig. De sa om jag berättade nått till soc eller nån skulle de förstöra familjen. Jag var rädd och jag försökte bara förtränga allt. Åren gick och allt detta mörka finns inom mig. Sedan började min bror med krininella saker å droger året 2012. Samma år dog våran biologiska mamma i cancer.. han var inte välkommen i familjen längre och han har försökt ta livet av sig 2 ggr året 2015. Mib ångest och depp har kommit i stor fart och jag har krashat. Har alltid sagt att 'en vacker dag kommer ryggsäcken vars full och den kommer spricka' så är det nu. Jag vågar inte säga nej till någon i fosterfamiljen för då säger dom alltid va otacksam jag är och att jag aldrig ställer upp som dom ställt upp för mig. Dom hör aldrig av sig eller hälsar på utan de säger alltid "varför kommer du aldrig och hälss på? Eller varför hör du aldrig av dig "
Jag försöker alltid jobba på jul eftersom annars måste jag fira med dom och han. Och dom verka inte minnas att de hänt? Jag vill bara dö och försvinna. Ingen skulle ändå inte märka. För jag har inga vänner och de är aldrig någon som hör av sig. och jag är bara hemma och vill sova.
Krashat

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!
Du måste ha en stor inneboende styrka som orkade berätta vad som hänt fast du bara var 13. Du säger att det nu känns som om du kraschat och jag tänker att det betyder att du nu är framme vid att detta inte går att bära helt själv längre, du måste dela och berätta om dina upplevelser för någon.
Jag förstår att det kan kännas svårt av flera orsaker. Ibland kan den som blivit utsatt för sexuella övergrepp känna skamkänslor fastän det är så uppenbart för någon "utifrån" att förövaren bär hela ansvaret. Du beskriver också hur din fosterfamilj totalt förnekar vad som hänt och fortsätter att låtsas som om det inte hänt, vilket betyder att du växt upp bland människor som inte vågar/vill prata om svåra saker. Det gör att man då är omgiven av uppfattningen att det är farligt att prata om saker och det blir något som man sedan kan bära med sig. Dessa omständigheter och att man inte vill känna sig som "offer" kan göra att man fortsätter att bära allt själv. Jag vet inte om det här stämmer in på dig, jag har ju bara ditt brev och känner dig inte mer än så.
Men jag vet att det är nödvändigt att du vågar släppa in någon som du kan berätta om din värld, och det du varit med om, för. Någon som inte stoppar dig för att de är rädda för konsekvenserna. Någon som faktiskt har talat med andra som haft liknande erfarenheter.  Du är ju över 18 så BUP går inte, men en del Ungdomsmottagningar tar emot tills man är 25, du kan kolla hur det är där du bor. Annars är det till 1177 Vårdguiden du kan vända dig för att hitta rätt. Jag skickar med lite information om hjälp på nätet också om du vill börja med det. Det finns hjälp när du är redo för det!