Har fått ångest och panikattacker efter övergreppet
Jag har väldigt mycket ångest och panikattacker det går inte en dag utan att jag får något av de... Jag tror det kan bero på att jag va med om ett sexuellt övergrepp, då det var då ångesten och paniken kom. Hur kan jag få bort det det får mig att börja gråta varje dag och ibland får jag panik och ångest utan att vet för vad och varför. Snälla jag behöver hjälp!

BUP svarar:
Hej!
Det är klart att du ska söka hjälp. Du kan vända dig till närmaste Ungdomsmottagning eller BUP-mottagning. Du behöver prata om det som hänt och hur det påverkat dig.
Det är många som varit med om övergrepp som kan berätta om den ångest som finns kvar inom en och som man behöver dela med någon. Det blir lätt så att man lägger skuld på sig själv och att tankarna går runt i samma spår.
Jag vet inte om du kunnat berätta för dina föräldrar, men det låter som om du är ensam när du tänker och känner ångest. Om du kan ta stöd av dem, så gör det.
Du ska inte behöva kämpa ensam med panikkänslorna - sök direkt!