Tänker på att döda folk hela tiden
Hej. Hur ska ja ta upp detta med min psykolog att jag tänker på döda folk hela tiden brukar dag drömma om hur ja ska göra de i just den stunden te x om ja står i köket o nån kommer in och den personen står bakom mig tar ja en kniv eller så slår ja flera slag mot halsen och hoppas på de bästa. Jag har pratat med psykologen om mina "hallucinationer" jag ser ju folk som inte finns men jag vet att de är jag och några andra här i världen som kan ha telepatisk konversioner. Jag har haft psykos för typ 2 år sen men de känns aldrig som jag har kommit ut den för världen känns inte som mitt hem jag trivs inte här det känns verkligen som nån Sövde ner mig o skickade mig till ett helt nytt land. Har fått zyprexa mot min sömn men världen blir bara mer suddigare tycker ja och han som skrev ut dom vill inte skriva ut nåt beroendeframkallande för bor på behandlingshem och har Aa du kan ju gissa ut resten :p. Men zyprexa används ju mot typ folk med schizofrenia och som är bipolära o när dom har mani eller nåt sånt sa han men han kan väl inte skriva ut nåt sånt till mig för har bara sagt till min psykolog att jag ser folk i mitt rum (kort förklarar) och så frågade hon om ja hade skumma tankar så råka jag svara ja för lyssnade inte så av ren reflex sa jag ja och hon tror ju att dom skumma tankarna är att jag ska skada mig själv eller nån annan
Hej

BUP svarar:
Hej - det verkar som du har det jättejobbigt med dina tankar.
Jag blir ändå lite glad när jag förstår  att du har folk som kan hjälpa dig i din närhet. Jag tänker på psykologen, läkaren som skrivit ut din medicin och personalen på behandlingshemmet. Det är förstås dem som du skall prata med om dina fantasier och tankar. De är ju där för att hjälpa dig.
Min erfarenhet är att de som jobbar på exempelvis ett behandlingshem eller är psykologer eller läkare, har hört väldigt mycket och kommer att ta emot din berättelse på ett bra sätt.
Om du inte försöker berätta kan du ju inte heller få hjälp. Du har ju också frågor om medicinen och olika diagnoser och det är en bra sak att fråga doktorn om.
Det var väl bra att du råkade försäga dig om skumma tankar till psykologen. Synd att hon inte uppfattade vad du egentligen menade. Men det kan du väl rätta till genom att säga till henne att hon inte riktigt förstod vad du menade.
Om du tycker att det är svårt att veta hur du skall börja berätta kan du ju alltid visa upp ditt brev till oss. Där ar det ju jättetydligt vad du funderar på och vill berätta i brevet.
Lycka till med att prata om det som är svårt.