Psykologen blev sjukskriven
hej. Jag brukade gå till er varannan vecka ungefär. Sen blev min psykolog sjukskriven och nu har det gått 18 veckor sen mitt senaste besök hos er. Vi har gjort allt för att få en ny tid. Alla säger åt oss att ringa er chef men hon vägrar svara. Vad ska jag göra?! Jag tänker regelbundet på självmord och skulle kanske ha fått antidepprisiva. Detta är oacceptabelt av er att göra såhär. Vad mer kan man göra?! Dör en dag kanske jag inte orkar längre. Ni har förstört mitt liv typ med det här. Började skära mig sjölv pga att ni vägrar ge mig en tid. Så tack och hej.
Alexandra

BUP svarar:
Hej!
Du har helt rätt i att det är oacceptabelt att det blir så här och jag förstår verkligen att du är arg och besviken.
Det råd ni fått att vända er till enhetschefen på mottagningen är helt rätt och hen brukar kunna ringa upp även om hen är upptagen just när man ringer, (jag förstår det som att vi är du och dina föräldrar?).
Om det inte går så lägger jag till en artikelom hur ni kan gå vidare. Det är så tråkigt och olyckligt när det blir så här och du behöver få besked om en ny tid snarast.
Ge inte upp - du kan få hjälp om du orkar ge BUP en chans till!