Finns det någon som man kan skriva till på internet?
Hej! Jag har skrivit till er förut och jag vill säga tack för att ni svarat <3 men jag undrar en sak! Jag var frågat oså att Jah vill ta hjälp, men jag vill inte att min förälder ska vara inblandad direkt, skulle det kunna finans någon hjälp där man bara skriver med någon över internet! Någon jag kan pratat med om hur jag mår och känner ! Jag orkar inte sista och frågar varenda natt, jag ...orkar inte må dåligt mer, dessutom har jag börjar att jag måste vakna kl 03:30 istället för 04:00 (är den tjejen som ar sömnbrist och måste gå upp runt 4:00 för att hinna allt) just nu har vi massor med prov i skolan, jag är såå sjukt trött på lektionerna så att Jah inte ens orkat hålla min penna längre! Jag vill verkligen inte bli "sämre i skolan" så jag gör att "emot min sömnbrist" nu sover jag runt 4-5 timmar per natt och det är 24 timmar på ett dygn ! Orkar inte Längre! jag vet inte varför jag måste vakna kl 4 men om jag inte gör det.. Mår jag så sjukt dåligt och får en sån ångest attack! Tack så mycket i förväg om jag får ett svar ( någon som känne igen sig i det här)
kram <3

BUP svarar:
Hej!
Det låter som om du verkligen hamnat i en svår cirkel som du behöver hjälp att komma ur, jag förstår att du är helt utmattad.
Och ja, det finns hjälp på nätet om du inte vill söka till BUP just nu.
Du skulle kunna vända dig till tjejzonen.se. Där finns dels en chattsida, dels möjlighet att ansöka om en "Storasyster" som man kan både träffa online eller live.
Skickar också med en artikel där det står om lite andra möjligheter till hjälp på nätet.
Men sök hjälp snabbt för du behöver hjälp att sakta ner tempot!