Känns som att ingen älskar mig
Jag har under 5/6 månader mått väldigt dåligt, vissa dagar mer än andra. Under dagarna går det bra men många kvällar har jag svårt att sova och gråter mig till sömns. Jag vet inte riktigt varför det blivit såhär men jag känner mig som den ensammaste personen på jorden, känns som att ingen älskar mig för den jag är. Jag försöker alltid vara den där glada personen utåt men inombords vill jag bara ge upp, jag känner ingen mening att vara kvar i en värld där jag inte gör någon nytta. Känns som att vad jag en gör så sviker jag bara människor omkring mig. Det kan låta själviskt och säga men ibland önskar jag att jag aldrig föddes så jag hade kunnat slippa alla dessa problem.
Orkar inte leva

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är bra att du skriver för jag tolkar det som att du söker hjälp och  fortfarande har hopp om att du kan må bättre. Din signatur är ”Orkar inte leva” och det betyder verkligen att du nu har det väldigt svårt och känner dig väldigt ensam.
Det är svårt att veta varför du mår så dåligt och du vet inte själv. Men du känner dig oälskad, att du inte är nyttig och att du sviker andra. Det kan också vara svårt och ansträngande att låtsas vara glad när du inte är det.
Dessutom kan du kanske lätt få för dig att ingen skulle älska dig som du är om de visste att du är ganska annorlunda än det du visar upp.
Eftersom du mår så dåligt ska du söka hjälp. Du kan göra det på BUP, en vårdcentral eller en ungdomsmottagning där du bor.
Det viktiga nu är att du får hjälp av något slag.På sikt kanske du skulle ha nytta av att prata om din känsla av att vara oälskad och hur den osäkerheten  kan påverka dina relationer.