Har inte sagt till någon hur riktigt dåligt jag mår
Hej bup! Dom senaste månaderna har jag inte riktigt mått bra direkt, men det som liksom "skrämmer" mig mest är att de senaste veckorna har jag fått "panikattacker. Jag gråter ca varenda dag och ibland vet jag inte varför, liksom nu när jag skriver detta ligger jag O gråter samtidigt!! Jag är inte den personen son säger "hej Jah mår dåligt, bry dig om mig" jag har inte sagt till någon hur riktigt dåligt jag mår, känns så jobbigt att ha allt inom mig! DET GÖR SÅ SJUT ONT!!   När jag får en "panik attack" sitter jag i min säng och gråter, skakar, svettas, andas snabbt osv, jag undrar om det liksom är en panik attack? Sedan lider jag oxå av "depression" jag mår på riktat jätte dåligt, jag vill ta hjälp, men endå.. Inte! Jag ville bara skriva ut allt, hur jag känner och mår nu!
Kalla mig ; CCCA
kram  CCCA
CCCA

BUP svarar:
Hej CCCA!
Tack för ditt mail, där du så oerhört målande berättar om hur förfärligt dåligt du känt dig de senaste veckorn,a men ändå är du inte helt säker på att du vill ha hjälp. Hur kommer det sig?
Jag vet inte vad som gör att du både vill och inte vill söka hjälp, men jag vet att det inte alls är ovanligt att känna så. Många kan känna sig tveksamma att lämna ut sig och berätta om känsliga saker för en person de inte känner. En del kanske inte riktigt tror på att det kan hjälpa att prata, men kanske känner som du att det gör väldigt ont att behålla allt inom sig.
Det brukar gå bättre att övervinna oron och tveksamheten i början av kontakten med behandlaren genom att berätta precis om hur svårt det känns. Då du pratar med behandlaren om det hela så kan hen också hjälpa dig att överbrygga svårigheterna. Ju bättre du lär känna behandlaren, desto tryggare blir du och det kommer vartefter att kännas lättare att prata med hen.
Jag tycker absolut att du har det mycket kämpigare än du ska behöva ha! Det ska inte behöva göra "så sjukt"ont! Det finns hjälp att få och jag tycker du ska se till att du får den.
Om det är möjligt, så tycker jag att du i första hand ska prata med dina föräldrar om att ringa och få en tid på den BUP-mottagning som ligger närmast där du bor.
Du har också möjlighet att söka hjälp på närmaste Ungdomsmottagning eller att söka upp skolkuratorn på din skola.
Det finns också stöd att få på nätet genom att chatta med Tjejzonen.
Varmt lycka till!