Kan inte gå och prata med någon, litar inte på någon
Jag vet inte hur jag mår. Jag klarar inte av att prata med folk, jag kan verkligen inte. Rör någon mig får jag panik och kan sätta mig med armarna runt knäna och bara stirra rakt ut i 5 minuter. Jag stöter bort alla. Jag kan inte ha vänner för jag är inte social, jag är inte rolig, jag passar inte in. Människor ser mig som... annorlunda, antar jag. Aggressiv. Har inte koll på sociala regler och har för mycket tvångstankar. Äter inte, sover inte, hallucinerar och får för mig saker. Jag kan ses som aggressiv, jag får aldrig skuldkänslor. Jag är inte egoist, men bryr mig inte om andra och om de blir skadade av det jag säger om jag nu pratar. 1, 2, 3, 4, 5. 5 är ett dåligt tal, låt oss fortsätta. 6, 7, 8, 9, 10. 10 är ännu sämre. 5 x 2 = dåligt x 2 = extradåligt. 15 är ännu sämre. Men jag kan inte sluta gå i detta 5-mönstret, fastän 17 är bra. En spiral av lögner. Jag är inte religiös men hoppas på en gud, nu börjar de svarta molnen hopas på min himmel. Jag vill skrika men jag vet inte vad jag ska säga. Jag kan inte gå till någon och prata ut, jag litar inte på någon, ni alla känns styrda. Om inte grejer blir bättre snart dör jag. Då kanske jag får träffa henne igen.
delarge

BUP svarar:
Hej och vad bra att du skriver till oss!
Jag tror att du vill ha hjälp men att det skrämmer dig väldigt mycket att söka hjälp speciellt eftersom det är så svårt för dig att lita på andra människor.
Trots din rädsla och misstänksamhet tror jag att det är nödvändigt för dig att våga söka hjälp för dina svårigheter kommer inte att gå över av sig själv. Allt ditt räknande och dina andra svårigheter måste ta mycket tid och kraft från dig. Jag tror att det kan vara en del av orsaken till att det är så svårt för dig att vara social. Dessutom verkar du också vara rädd för andra människor. Det är klart att alla de här sakerna bidrar till att det är svårt för dig att närma dig andra människor, men som sagt jag tror att du måste det. Även när man har det så svårt som du finns det bra hjälp att få. Det går inte att klara allt själv -  det är en alldeles för tung börda.
För att få information om vart du kan vända dig kan du ringa eller gå in på 1177. Där finns det bra information om olika psykiatriska tillstånd och vart man kan vända sig och hur vården kan vara upplagd.
Jag hoppas att du vågar söka hjälp, den finns.