Vad är det som händer mig?
Hej  det är så här att jag har funderat på att sluta att gå på den vägg alla levande går påg av att jag känner ett kall att jag behövs för nogot större en livet men då kan jag inte leva om jag följer mitt kall och jag vill inte gå nu jag har till och med blivit kär i en tjej i min klass men det blir svårt med det nu snälla hjälp ska jag lysna till min inre röst vad är det som händer med mig håller jag på att bli galen
hoppas på svar tack
orolig man

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår det som att du har motstridiga tankar inom dig och som du inte vet hur du ska hantera. När man går ensam och tänker är det lätt hänt att tankarna går i cirklar så att man till slut inte kommer någon vart och det känns som om man håller på att bli tokig.
Mitt råd är att söka till BUP för att få någon att resonera med om vad tankarna handlar om och kunna reda i vad du själv känner och tycker.
Det brukar hjälpa väldigt mycket att ha en samtalspartner i detta. Du kan antingen be någon av dina föräldrar att ringa BUP eller ringa själv. Du hittar adress och telefonnummer här på förstasidan.
Vänta inte! Du behöver verkligen hjälp med det här och ska inte behöva gå omkring och fundera ensam.
Jag lägger till en artikel om hur första samtal brukar gå till.