Isolerad i mitt rum med rakblad
Hej Bup!
Har skrivit hit några gånger förut. Men jag vet bara inte vart jag ska ta vägen ibland. Jag är så ledsen och arg hela tiden, på mig själv och på alla andra. Jag går till bup en gång i veckan och vi pratar rätt så mycket, men jag vågar aldrig berätta hur jobbigt jag har det. Jag är så nära på att avsluta mitt liv, jag tror inte att min psykolog på bup faktiskt förstår det. Jag har fått utskrivet flera olika sömnmediciner och även antidepressiva nu. Jag vågar inte heller berätta att dem inte funkar. För att jag vet att mina föräldrar inte har den bästa ekonomin & dem betalar så mycket för min medicin. Jag vill verkligen inte att dem ska förlora pengar pågrund av att jag ska ha det. Jag mår inte längre bra, så som jag gjorde förut. Allting är mörkt och svart. Jag har inte en enda vän kvar, alla lämnar mig och jag är så ensam. Isolerad i mitt rum med rakblad och musik i öronen. Jag vill inte längre leva längre, och det blir bara sämre och sämre för var dag. Jag är bara 13 år, jag borde inte tänka såhär. Men vad ska jag göra?
Hela kroppen gör ont av all ångest och jag mår så himla dåligt. Mitt självförtroende är på botten, jag hatar mig själv så mycket. Hatar min kropp och mina ärr. Hatar mitt ansikte och varje centimer av mig själv. Jag orkar inte längre, jag vill inte mer. Jag är så nära på att ge upp nu, jag klarar det inte längre. Allting bara visar hur dålig jag är. Mina betyg denna termin var så dåliga att jag har lust att bara slå mig själv. Skära mig ännu mer. För jag är så jävla dålig och så jävla ful och det vet jag. Jag vet bara inte hur jag ska kunna få hjälp, hur jag ska kunna tillfriskna. För jag är längst ner och det hjälper inte längre med att prata om problemen. för dem är verkliga och dem äter snart upp mig
:((

BUP svarar:
Hej!
Det låter som att du har det väldigt tungt just nu. Det är jätteviktigt att du talar om för psykologen på BUP hur du har det. Annars kan hen inte hjälpa dig.
Det är också väldigt viktigt att du berättar att medicinerna inte hjälper så att man kan ändra dem eller ta bort ifall de inte fungerar.
När det gäller medicinerna så behöver du inte oroa dig för kostnaden för dina föräldrar eftersom de är gratis för barn under 18 år från och med 2016.
Vet dina föräldrar om hur svårt det är för dig nu? Om inte så tycker jag att du måste berätta så de också vet. Föräldrar vill veta hur barnen har det och de flesta är beredda att göra vad de kan för att hjälpa sina barn.
Du får inte vara ensam med all den här ångesten och den mörka bilden du har av dig själv. Du måste berätta för psykologen på BUP. Försök komma ut från isoleringen på ditt rum och sluta skära dig. Du vet ju att det inte hjälper i längden. Det som hjälper är att du har någon att prata med och dela det svarta och svåra i tillvaron.
Våga ta steget att få hjälp - det är du värd!