Har fått bulimi
Jag är en tjej på 14 år och jag har ett problem jag har fått bulimi! Jag vet inte vad jag ska göra heller för jag låtsas till mina kompisar att allt är okej men det är inte det och känner mig bara så ledsen och nere hela tiden snälla hjälp mig

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!
Om du inte redan gjort det, så tycker jag att du så fort som möjligt ska berätta alltihop för dina föräldrar och sedan be dem ringa närmaste BUP-mottagning och fråga om en tid där för dig.
Jag har träffat många tonåringar med ätstörningar och min erfarenhet är att man då både behöver mycket stöd hemifrån och dessutom ofta behandling.
Du ska inte behöva känna dig så ledsen och nere hela tiden, eftersom det finns så god hjälp att få. Vänta inte med att söka hjälp! När det gäller ätstörningar så går det i allmänhet lättare att komma ifrån problemen ju tidigare man får hjälp.
Lycka till!