Känner mig inte älskad
Jag gråter varje dag för att mina föräldrar inte visar att dom älskar mig. Morsan har varit alkoholberoende vilket har varit jävligt jobbigt... Har även blivit slagen och misshandlad av min morsa. Jag har tänkt ta mitt liv väldigt många gånger men min pojkvän och mina småsyskon har hjälpt mig att stanna på denna jord. Mina så kallade "vänner" bryr sig inte och fryser ut mig och mina betyg håller på att gå åt helvete. Min familj har dålig ekonomi och pappa jobbar hela tiden. Morsan har problem med värk i ryggen och benen så det speglar mycket av sig på hennes beteende mot oss andra i familjen.
Jag håller på att ge upp. Jag orkar inte mer. Jag gråter varje dag. Min pojkvän har det liknande men inte alls lika illa så han kan förstå mig till viss del men jag behöver hjälp. Vad ska jag göra?
Varför just jag😔😢

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Så oerhört kämpigt du har det!
Jag håller helt med dig om att du behöver hjälp, då det är så mycket som är svårt i ditt liv just nu. Du visar tydligt att du har nått bristningsgränsen. Jag tycker det är starkt gjort av dig att du ändå har orkat skriva hit till BUP.se.
Du skriver att din mamma har misshandlat dig. Jag vill här vara mycket tydlig med att det enligt lag är förbjudet och straffbart för föräldrar i Sverige att slå sina barn. Den lagen gäller även om föräldern själv mår dåligt eller själv har en svår situation. Din mamma får således absolut inte misshandla dig under några omständigheter!
Jag förstår din sorg över att du inte känner att dina föräldrar älskar dig. Vi behöver alla få känna oss älskade och få känna oss som viktiga personer för våra närmaste. Det kan vara viktigt ändå att skilja på oförmåga att visa kärlek och att det inte finns någon kärlek.
Många människor förmår inte att tydligt visa de känslor som finns inom dem och blir då lätt missförstådda. Dina föräldrar kanske hör till dem?
De kanske har många känslor inom sig, som de inte har förmåga att visa tydligt utåt - kanske då framför allt varma känslor såsom kärlek.
Det låter som om din mamma ibland däremot låter ilskan komma ut helt okontrollerat. Skönt då att det finns varma känslor mellan dig och dina småsyskon och mellan dig och din pojkvän.
För att orka så behöver du nog stöd och hjälp från olika håll.
Jag tycker du ska söka upp skolkuratorn eller söka upp den Ungdomsmottagning, som ligger närmast där du bor. Jag tror att du skulle må bra av att få samtala om din situation med någon klok vuxen och få chansen att uttrycka dina tankar och känslor tillsammans med någon som förstår.
Du kan också få stöd på nätet genom att anonymt ringa till eller chatta med BRIS. Ett annat forum på nätet som du också kan chatta på är tjejzonen
Hoppas du snabbt hittar hjälp som stämmer för dig.