Är det så här livet ser ut?
Hej! Jag pallar inte mer. Jag känner mig så tom och ensam. Det känns som att ingen bryr sig. Jag dör inombords, försöker hålla tårarna för att inte falla. Jag leker att jag är lycklig varje dag. Livet ser bara så meningslöst ut, de finns inget att göra eller kämpa för längre. Är det här hur lever ser ut? För jag kan inte se det på ett bättre sätt. Jag är helt utmatad och deprimerad! Varje gång jag försöker vara lycklig kommer något och förstör hela dagen. Jag pallar inte kämpa mer. Hur länge än jag sover så är jag trött, hela min kropp är helt död, jag pallar inte göra något. Jag kan inte ens koncentrera mig på lektionerna ,och jag som brukade älska skolan! När jag var mindre allt jag kunde göra var att le, allt jag kan göra nu är att gråta. Jag vill inte leva mer. Jag har kommit till den delen av livet då inget spelar någon roll. levande eller död de spelar ingen roll längre. Vad ska jag ha hopp för? De finns ju inget vackert i livet, allt är meningslöst. Allt jag brukade älska är borta. Och det finns ingen anledning till varför jag känner såhär jag bara gör de. Vad ska jag göra? För jag pallar verkligen inte mer. Och tänker verkligen inte gå till en kurator eller något sånt. För jag vet att det inte kommer hjälpa, har gjort det innan. Men jag kan inte visa att jag är sårad face 2 face kan bara skriva. Så när jag gick till bup såg det inte ut att jag var deprimerad. De da åt mig att jag inte var deprimerad och att jag inte behövde gå dit en gång till.

BUP svarar:
Hej!
Det låter som ett tufft läge du hamnat i, när det känns grått och hopplöst på insidan, men är så svårt att uttrycka att de som skulle hjälpa inte fattade läget.
Det låter onekligen som att du är inne i en period där du tampas med många stora frågor om hur livet ska vara.
Många av de saker du beskriver stämmer in på hur det kan vara när man känner sig nedstämd. Trötthet, svårt att koncentrera sig, tomhet, ensamhet och att saker som tidigare känts roliga nu möts med likgiltighet. Saker du vet och märker, men som du skriver är svåra att visa ansikte mot ansikte.
Jag tänker att Tjejzonen skulle kunna vara något för dig. De har bland annat en chatt på måndagar, där man kan prata med andra tjejer om hur man har det. Där kan du ta upp dina frågor om hur livet och kanske finns det fler där som har funderat på liknande saker.
Börja där och se hur du tycker att det är. Och du, om du fortsätter att må dåligt då tycker jag att du ska överväga att göra ett nytt försök att få hjälp genom samtal.
Om inte på BUP så kanske via en ungdomsmottagning. De har också i uppdrag att stötta unga som känner sig nedstämda.