Inte berättat för någon
Hej , under dem senaste två åren har jag varit deprimerad men jag har inte sagt nått till någon istället har jag hållt allt inom mig . Jag känner att det är dags att berätta för någon men jag vet inte vem , pågrund av en jobbig händelse har jag svårt för att lita på vuxa och vill helst prata anonymt jag har ingen riktig vän som jag kan prata med heller eller familje medlem . På den senaste tiden har jag också börjat skada mig själv och ha självmords tankar det känns inte längre meningsfullt att leva och jag orkar inte längre det känns som att varje dag blir jag mer och mer deprimerad och jag vet inte vad jag ska göra mina självmordstankar kommer mer och mer jag är rädd för att jag en dag kommer att lyssna på dem .
c

BUP svarar:
Hej!
Vad klok du är som vill ta hjälp fastän du tycker att det är svårt. Det är oftast när man som bäst behöver det som det är svårast att börja prata med någon, särskilt om man, som du, är van att bära allt själv och dessutom varit med om något som gjort det svårt att lita på vuxna.
Men, när livet börjar kännas så meningslöst och du har tankar på att ta livet av dig, så behöver du ta hjälp och få stöd att stå emot tankarna. Att skada sig själv brukar kännas som en tillfällig lättnad men sedan bli ett problem i sig. Det löser ingenting och kan vara svårt att sluta med.
Du vill helst vara anonym och du vill inte prata med din familj. Mitt förslag är att du då kan börja med att vända dig till BRIS eller tjejzonen där du har möjlighet att chatta eller prata i telefon anonymt.Jag tänker att det kan hjälpa väldigt mycket att bara få beskriva sin situation och sina tankar och funderingar för någon.
Kanske att du sedan känner att du vill gå vidare och prata med någon ansikte mot ansikte. Det kan du bestämma själv när och om. Huvudsaken är att du vet att det är möjligt att få mer hjälp.
Jag skickar med artikel om hjälp på nätet och per telefon.
Hoppas att något av de här alternativen känns möjliga, Det finns många som haft tankar om att allt är hopplöst som fått hjälp att se andra utvägar, och det tror jag att du också kan få.
Så vänta inte, jag tror som du, att det är dags nu.