Vet inte när jag inte orkar mer
Hej jag är en tjej på 12 år och jag har blivit mobbad sen jag gick på dagis och blir fortfarande mobbad. Jag har inte vänner och jag går alltid ensam på rasterna. Jag har blivit våldtagen två gånger av samma man, och jag har blivit slagen av en vuxen person gång på gång. Dom som mobbar mig går i min klass och dom sparkar, slåss och tar strypgrepp om mig. Dom pratar bakom min rygg och låter mig inte sitta vi deras bord när vi har lunch vilket leder till att jag aldrig äter i skolan, och jag äter aldrig frukost eller mellanmål och ibland inte kvällsmat, jag kan gå Max tre dagar utan att äta. Jag får aldrig något gjort på lektionerna för jag kan inte koncentrera mig. Min mamma och pappa har adhd så dom tror att jag har det, men till skillnad från dom så km jag sitta still. Min mamma tror att jag har Asperger. Eftersom jag har blivit mobbad så pass länge så har jag försökt att ta mitt liv ungefär 5 gånger och jag har skurit mig många gånger. Och jag vet inte vad jag ska göra, jag mår alltid dåligt och vill aldrig göra nått. Jag vill ha kompisar men jag vet inte hur jag ska göra? Jag vill äta mer så att jag kan koncentrera mig på lektionerna men jag kan inte och vet inte hur jag ska klara att äta mer? Och jag har varit självmordsbenägen sen jag var 6 år. Min moster tog självmord och min syster försökte. Jag har en storasyster som jag inte har träffat på ett år och jag vill träffa henne för jag vet inte när jag inte orkar ta mer skit och tar mitt liv.
Isabella

BUP svarar:
Hej Isabella!
Tack för ditt utförliga brev där du berättar om hur kämpigt du både haft det och har det i ditt liv, trots att du bara är 12 år. Du har svåra erfarenheter på väldigt många sätt och jag blir djupt berörd då jag läser brevet. I det läge som du är så är det lätt att förstå att du inte vet hur du ska göra för att det ska bli bättre. Så bra att du då skriver hit till BUP.se.
Jag vill tydligt slå fast att det är ett allvarligt brott att våldta någon och det är dessutom brottsligt att över huvud taget att ha sexuellt umgänge med barn under 15 år.
Det är också olagligt för vuxna att slå barn. Vet dina föräldrar om det här? Är det annars möjligt för dig att berätta det för dem? Du är ju bara 12 år och har behov av och också rätt till skydd från dina föräldrar.
Om det är svårt att prata med dina föräldrar så tycker jag att du ska prata med skolkuratorn eller någon annan vuxen som du har förtroende för.
Oavsett diagnoser är det uppenbart att du har det riktigt besvärligt i vardagen inom flera områden och jag tycker därför att du absolut behöver professionell hjälp.
Jag föreslår att du pratar med dina föräldrar om att försöka få en tid på närmaste BUP-mottagning. Båda dina föräldrar verkar redan inställda på att du har problem och då bör de också kunna hjälpa dig med att söka tid där.
Du kan själv ringa och/eller chatta med BRIS eller söka kontakt med skolkurator eller en ungdomsmottagning.
Det viktiga är att du med en gång får kontakt med någon professionell vuxen person som du kan lita på. Det finns hjälp att få och du är värd den!
Lycka till!