Ingen verkar ju förstå längre
Ingen verkar ju förstå längre... Allt blir bara värre och här står jag med kniven nävarna rakbladet pillerna osv i min hand o vet inte vad jag ska göra mer. Behöver hjälp nu innan jag lyckas med mina försök.

BUP svarar:
Hej!
Du mår riktigt dåligt nu och känner dig missförstådd och jag håller med dig om att du behöver hjälp!  Jag vet inte varför du känner dig så oerhört nedstämd och desperat eftersom brevet är så kortfattat, men jag tycker inte att du ska behöva uppleva livet som så tungt.
Du är endast 13 år så jag undrar om dina föräldrar vet om hur det är för dig. Om de inte vet, är det då möjligt för dig att berätta för dem? I din ålder behöver man stöd av vuxna i ens närhet. Om det känns svårt att prata med dem så skulle du kanske kunna visa brevet du skrivit hit, som så tydligt visar hur kämpigt du har det.
Jag tycker du skulle be dina föräldrar att kontakta närmaste BUP-mottagning och be om en tid där. På BUP kan du få bra hjälp till att må bättre. Du har också möjlighet att söka dig till Ungdomsmottagningen i din kommun umo och dit kan du gå helt själv.
Eller du kan söka upp skolkuratorna på din skola.
Det finns hjälp att få och jag hoppas du hittar den hjälp som passar dig.
Det är du värd!